Cum ti-a venit ideea sa deschizi blogul boioglu.ro si cand l-ai lansat?
In 2006 ma lasasem de presa recent si plecasem in Florida. Probabil ca imi era dor de presa. Aveam totusi 10 ani de Media in spate. La inceput a fost un fel de jurnal personal, de calatorii si opinii despre subiecte diverse, iar in timp tematica s-a cristalizat pe tehnologie. boio.ro a inceput pe un domeniu gratuit de wordpress in Martie 2006.

Asa arata blogul lui Adrian Boioglu in 2007

Ce a insemnat brandul boio.ro pe internet?
Brandul boio.ro inca inseamna mult. Pentru mine a insemnat o recunoastere a faptului ca stiam sa sintetizez informatia si sa ofer doar ce e relevant intr-o forma usor de ingurgitat. Ulterior au aparut analizele, materialele in exclusivitate si opniniile bine argumentate.

Site-ul tau a trecut de-a lungul anilor prin mai multe schimbari! Cea de acum reprezinta etapa de maturitate sau de confirmare?
Imi place sa cred ca boio.ro s-a maturizat de cel putin doi ani. Confirmarea acestui fapt a venit si ea de mult timp. Au existat intre timp intilniri cu cititorii, o conferinta a utilizatorilor de iPhone din Romania si altele care au aratat ca boio.ro e un brand cunoscut si apreciat.

Cati vizitatori ti-au trecut “pragul” de la inceputuri si pana acum?
Nu am o cifra exacta, dar pot sa-ti spun ca numai in anul 2010 boio.ro a avut 1,4 Milioane de afisari si au fost si zile cu peste 10.000 de afisari.

Internetul e plin azi de bloguri “tehnice” si de tutoriale cum ai inteles sa te mentii in top?
boio.ro nu mai este de mult un jurnal personal, sau un blog pe care cineva traduce articole pe banda rulanta, fara sa ofere sursa informatiilor. Atitudinea luata la timp, Review-urile sofisticate si criticile cu argumente fac din boio.ro un brand cu personalitate. La asta se adauga concursuri aproape foarte dese in care sunt oferite coduri de aplicatii pentru iPhone, iPad sau Mac. In ultima vreme, informatiile in exclusivitate si analizele pertinente au adus un numar din ce in ce mai mare de cititori. Brandul boio.ro creste in fiecare zi.

Pregatirea si experienta de ziarist crezi ca au facut diferenta in a filtra materialele bomba de cele fundamentate?
Cu siguranta conteaza si asta. Nu oricine poate sa fie un “information curator”, adica sa fie in stare sa decida ce informatii sunt doar zvonuri care nu au baza in realitate si ce stiri sau subiecte merita sa fie promovate, explicate si oferite cititorilor pentru discutie.

Ce crezi ca ar trebui sa aiba un blogger in ziua de azi pentru a reusi?
In primul rind o conexiune buna de Internet si un computer. Nu poti sa faci blogging de calitate de pe iPhone sau iPad 🙂 Apoi trebuie sa fii perseverent si sa scrii bine. Ofera ceva de gandit sau de discutat cititorilor tai. Daca le dai tot ceea ce ei pot sa gaseasca oricum pe alte 5 bloguri romanesti si 30 internationale, inseamna ca esti doar unul dintre cei multi. Trebuie sa te detasezi de ceva si acel ceva inseamna calitate si respect fata de cititori. Doar asa a ajuns boio.ro – cel mai bun Tech-Blog din Romania.

iDante.ro va pune la dispozitie cateva imagini din surpriza de la ora 00.00: