Daca in urma cu 2 ani ma puteam lua la tranta verbala cu orice posesor de telefon cu Android, eu fiind fan iPhone, astazi nu as mai avea tot atatea argumente. Android 4.0 nu mai e ce era Android pe vremuri, telefoanele cu Android 4.0 nu mai sunt ce erau odata. Este si cazul smartphone-ului de la HTC – ONE X. O denumire potrivita pentru a evidentia “masculul alpha” din gama generoasa a HTC-istilor. L-am avut pe mana pentru cateva zile prin amabilitatea evoMAG.ro.

Este o regula in marketing care spune ca ambalajul vinde produsul. Ei bine, asta nu se aplica la HTC ONE X care vine ambalat intr-o cutie minimalista, dar urata. Materialul din care este confectionata cutia pare din hartie reciclata si nu iti transmite nimic. Daca nu esti un cunoscator in domeniu ai putea trece usor cu vederea o cutie ca asta intr-un raft.

Probabil ca HTC a vrut sa puna accent pe MIEZ si nu pe COAJA pentru ca, imediat ce spargi oul, dai peste telefonul care sta linistit asteptand sa fie luat la pipait. Am avut noroc sa am in teste modelul pe alb. Nu sunt un fan al telefoanelor albe. Am avut iPhone alb si nu m-am impacat cu ideea.
In schimb, cu HTC ONE X povestea se schimba. Nu stiu daca tine de forma telefonului sau de materialele folosite. In orice caz ONE X pe alb e MISTO.

In cutie se gasesc clasicele accesorii: incarcator, cablul microUSB si castile (nu Beats), toate pe alb in cazul modelului de fata. Si, desigur, cateva fituici pe care nu se uita nimeni.

ONE X are o forma interesanta. Se simte bine in mana in ciuda ecranului de 4,7 inch. Zici ca tii in mana un sapun (nu ma refer la senzatia de alunecos). Daca esti prieten cu apa iti va place senzatia. Fata telefonului este dominata de ecranul IPS LCD 2 cu o rezolutie de 1280×720 la o densitate de 312 ppi. In partea de sus se gaseste difuzorul, camera frontala si senzorii care nu mai lipsesc de la telefoanele noi: proximitate, lumina. Asta pe langa cei din interior de genul giroscopului sau accelerometrului.

La baza, ai la dispozitie cele 3 butoane clasice pentru Android 4.0 sub forma capacitiva. Deci nu mai exista butoane fizice pe partea din fata. Nu stiu daca e de bine. Am scris intr-un material mai vechi care ar fi utilitatea unui buton fizic pe display. In orice caz, ca sa bag o stramba acum, butoanele capacitive de la HTC ONE X mi-au facut figuri. Se aprindeau sau nu dupa un “algoritm” pe care nu l-am insteles. Nu am observat sa aiba legatura nu nivelul de luminozitate din incapere. Cred ca e mai degraba vorba despre un bug.

S-a spus mereu ca ecranele AMOLED sunt mai bune decat SLCD. In cazul lui ONE X, display-ul se bate de la egal la egal cu Amoled-ul de pe Galaxy Nexus. Culorile sunt vii, contrastul foarte bun si unghiul de vizibilitate este generos. In plus, ecranul este protejat de Gorilla Glass. Mai vrei ceva?

Spatele telefonului e simplu. Alb. Dintr-o bucata. Pana si camera foto cu al ei flash sunt integrate perfect in designul excelent al telefonului, cu toate ca, pentru faptul ca este singurul element proeminent, nu stiu cum se va comporta in timp la nivel de zgarieturi. Tot pe spate, delicat, gasim difuzorul si conectorii pentru dock-ul proprietar. Daca in cazul lui Samsung Galaxy S3 se spune ca a fost conceput de avocati, la HTC ONE X au lucrat cu singuranta niste specialisti in design.

Pe laterale, in afara de “trapa” de acces la microSIM gen iPhone, mai sunt doar butoanele de volum, cel pentru power/sleep, mufa de casti si conectorul micro USB 2.0. Sincer, nu inteleg de ce mufele de alimentare sunt puse in alte locuri decat cel clasic (latura de jos).

In borcanul cu dulceata, baietii de la HTC au pus multe ingrediente de calitate: procesor quad core de 1,5 Ghz, 32 gb spatiu de stocare (fara slot de card extern), 1gb RAM, NFC, Bluetooth 4.0 si DLNA.

Dar sa bagam cheia in contact. HTC ONE X este bazat pe Android 4.0 cu interfata personalizata Sense 4.0. Cred ca tocmai aceasta interfata ii confera lui ONE X o atractie crescuta. Nu stiu daca telefonul ar fi venit cu launcher-ul rece al ICS ar mai fi avut acelasi impact. Sense 4.0 se misca foarte bine. Este fluent si nu am sesizat laguri deosebite. Nici la navigarea printre ecrane si nici la accesarea meniurilor. Cu Sense 4.0 ai posibilitatea sa iti personalizezi telefonul. Poti schimba tema si utilitatea Lockscreen-ului, tema telefonului si personalizarea ecranelor. Pana si functia multitask este redesenata in spiritul Sense. Este o experienta interesanta.

Datorita parteneriatului dintre HTC si Dropbox te vei putea bucura de un extra spatiu de 25GB pe o perioada de 2 ani, de indata ce te loghezi in contul tau de Dropox cu aplicatia preinstalata pe telefon.

La capitolul muzica, ONE X beneficiaza de suportul Beats Audio pentru o experienta audio de calitate. Telefonul nu vine insotit si de castile Beats. In momentul de fata, singurii care au un pachet promotional, la pret bun, ce include si castile Beats sunt cei de la Vodafone Romania. Poti achizitiona telefonul de la ei si la pret fara abonament cu 559 euro.

Chestiile bune de care te vei bucura la HTC ONE X nu se opresc aici. Camera foto/video si softul aferent sunt excelente. Trebuie sa stii ca HTC a introdus un chip special care se ocupa de partea foto-video. Am facut poze, am filmat, camera raspunde foarte bine, declanseaza instantaneu si poti apela chiar la modul burst doar tinand apasat pe butonul care declanseaza fotografiile. Poti face fotografii chiar si cand filmezi si dupa, cand te uiti la materialul filmat, poti salva cadrele care te intereseaza.

Camera din spate are 8 mpx cu o deschidere de diafragma de 2.2 pe 28mm. Filmeaza in format full HD la 1080p cu 30fps. La capitotul filmare nu pot spune ca am fost extaziat. Calitatea este ridicata, totusi, am sesizat un usor “flicker” atunci cand am filmat subiecti in miscare rapida. Pe partea frontala camera este de doar 1,3 mpx care filmeaza si ea in format HD – 720p. Va las mai jos fotografiile facute de mine cu ONE X si clipul video filmat in parcul Herastrau.

Bateria, cat tine bateria? Dupa cum v-am obsinuit, modalitatea mea de a testa bateria este una banala: folosesc telefonul ca si cum ar fi al meu. Nu pun filme in loop sau alte trucuri. Nimeni nu ruleaza un film incontinuu pana se epuizeaza bateria. Consumul unui telefon se bazeaza pe utilizare diversa: vorbit, navigat, ascultat muzica, jocuri, retele socializare sau mail. Toate la gramada.
Astfel, eu nu opresc Wifi si nici 3G-ul. Pastrez functiile de push notification pornite. Acasa sunt pe WiFi la fel si la serviciu. Nu fac download pe telefon in reteaua 3G.
Cu toate astea puse cap la cap am avut surpiza sa trec ziua cu o singura incarcare la un nivel de folosinta mediu spre intens. Avand in vedere ca exista niste trucuri pentru marirea autonomiei despre care am scris aici fara sa renunti la anumite functii si ca exista si ROM-uri de genul Android Revolution HD care este disponibil si pentru ONE X, pot spune ca sunt sanse bune sa treci ziua fara stres.

HTC a facut o treaba buna ca noua serie ONE. Sunt telefoane care inglobeaza cele mai noi tehnologii: procesoare puternice, camere bune, OS stabil si un design de invidiat. Dupa experienta mediocra cu Sony Xperia S, HTC ONE X a venit ca o usurare.
Da, am fost incantat si il recomand tuturor celor care vor sa se bucure de un produs de calitate. Mai mult decat atat, ii felicit pe cei de la HTC pentru pasul mare inainte facut cu aceste device-uri (daca tine cineva cont).

Dupa cum spuneam, acesta este ultimul review pe care il fac cerand produse in teste. HTC ONE X il gasiti si la evoMAG.ro la pretul de 2549 lei.